-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
KIA EV9 med tre seterader
Stor elbil for stor familie
EV9 heter Kias elektriske storbilsating. En seks/sjuseter du kan hvile i eller snu andre seterad mot dem som sitter på tredje rad.
Allerede for et drøyt halvår siden videreformidlet BilNorge spionbilder av Kia EV9, og når den nå presenteres avkledd all kamuflasje har Kia beholdt det meste fra EV9 Concept.
Elektrisk er den også, men tekniske data holder Kia for seg selv inntil bilen lanseres i slutten av mars. Det som er helt klart er at Kia viderefører 800 volts teknologi med lang rekkevidde, inntil 350 kW DC ladefart og mulighet til å bruke bilen som strømkilde via ladekontakten.
På store vaner som Mercedes-Benz V-klasse og VW Multivan har løsningen med å kunne snu andre seterad til «konferansekonfigurasjon» vært vanlig i flere tiår, men nå kommer Kia med det i en vanlig familie-SUV. Samtidig fokuserer Kia på komfort, brukervennlige løsninger og at bilen skal gi en helt ny kjøreopplevelse, hva det nå ligger i det.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Personene på første og andre seterad kan legge ned setene og hvile mens bilen lades. På tredje seterad er det også koppholdere og ladepunkter for mobile enheter.
Panoramaskjermen strekker seg fra rattet til midten av bilen og inneholder to berøringsskjermer på 12,3 tommer som suppleres med en 5-tommers skjerm. Antallet fysiske knapper er redusert til et minimum, men Kia har heldigvis valgt å beholde fysiske knapper for regulering av klimaanlegget og bilens lydanlegg. Tilgang til flere skjermfunksjoner gis via berøringsflater på dashbordpanelet slik som i Nissan Ariya.
Mange av de sentrale funksjonene styres dessuten fra hjul og knapper på rattet.
Det er så langt ikke sagt annet om norsk lansering enn av det skjer sent på året.